Startsidan     Kamera     Facebook     Youtube     Instagram     ...Translate?
MENY

 tips till ALLA: engelsfors-trilogin

 
Hej jag tänkte tipsa om världens bästa författare! Tillsammans skriver Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren engelsfors trilogin, två böcker har släppts (cirkeln i april 2011, eld i april 2012) och de är fantastiska! Massor av människor älskar böckerna som handlar om detta;
 
cirkeln;
 
Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Sex tjejer har just börjat gymnasiet. De har inget gemensamt - förutom att en uråldrig ondska jagar dem.

Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen.

En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De vet inte hur de har kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva.

De får veta att de är häxor. De Utvalda, som nämns i en uråldrig profetia. Plötsligt är gymnasiet på liv och död - bokstavligt talat. De måste lära sig samarbeta trots sina olikheter, och kontrollera de magiska krafter som vaknat till liv inom dem. Tiden håller på att rinna ut. De måste hitta och besegra ondskan som jagar dem, innan ondskan hittar dem.
 
eld;
 
De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse.

Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan.
 
Böckerna kan få vem som helst att älska dom, om man inte gillar att läsa eller hatar böcker, okej men jag tror inte att det finns någon som hatar dessa böcker!
 
Jag slukade boken direkt den dagen jag fick cirkeln, helt magisk, inte tråkig en ändå stund! Och filmrättigheterna är sålda! Så vi får väl hoppas på film :) Sista delen "Nyckeln" kommer ut 2013 :(
 
folk som har skrivit om boken;
 
jonas - "jag blev fullständigt fucking knockad ... detta kommer att bli stort"
hanna - "precis så underbar som alla sagt, precis så spännade och definitivt, precis så läskig."
nöjesguiden - "Som en Harry Potter eller Vampire Diaries i svensk småstadsmiljö, fast mörkare."
 
FATTAR NI VAD BRA DOM ÄR??!! OM NI INTE HAR LÄST DOM: KÖP DOM DIREKT NU! BÖCKERNA ÄR VÄRT DET!


Innan du kommenterar:
» Inga onödiga eller taskiga kommentarer, raderas bara
» Alla kommentarer granskas innan publicering
» Redigerar alltid mina bilder i Photoshop CS5
» Min utrustning hittar du över headern, en länk
» Inget får kopieras utan mitt tillstånd
» Alla bilder är tagna av mig om inget annat anges
» Är gärna med i tävlingar med seriösa priser
» Inga Bloglovinbyten här tack
» Jag gör inga designer, besök Sannas blogg istället!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



« Ditt namn här

« E-postadress: (ej synlig för andra)

« Hemsida / blogg

 Kommentar:


» Tillbaka till startsidan?

Trackback