Startsidan     Kamera     Facebook     Youtube     Instagram     ...Translate?
MENY

 Hjälp

Jag behöver hjälp med min design! Jag har tre inlägg på den bloggen som jag gör min design och får för mig att skriva ett till för att se hur det skulle bli med mer inlägg... Då såg det första inlägget bra ut och alla de andra tre såg helt störda ut, var lika breda som wrappern, ingen vit bakgrund osv. Så fort jag tar bort det så ser allt bra ut. Provade designen på en annan blogg och det blev samma fel så fort jag lade in kodmallen.. Nån som kan mycket om design och skulle kunna ta och kolla? Tack på förhand! :)


Innan du kommenterar:
» Inga onödiga eller taskiga kommentarer, raderas bara
» Alla kommentarer granskas innan publicering
» Redigerar alltid mina bilder i Photoshop CS5
» Min utrustning hittar du över headern, en länk
» Inget får kopieras utan mitt tillstånd
» Alla bilder är tagna av mig om inget annat anges
» Är gärna med i tävlingar med seriösa priser
» Inga Bloglovinbyten här tack
» Jag gör inga designer, besök Sannas blogg istället!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
sannas rum

Ge mig länken så kan jag kolla på det (:

Svar: Tack! http://daphoto.blogg.se/designett :)
- David Andreasson

2012-08-05 | 17:23:46
Hemsida: http://sannasrum.blogg.se/

sannas rum

Vad jag kan se är den lösenordsskyddad, så jag kommer inte in på den /:

2012-08-05 | 18:02:40
Hemsida: http://sannasrum.blogg.se/

sannas rum

Hej David!
Först tänkte jag bara säga att # i stilmallen och således div id i kodmallen är sådant som bara ska användas en gång, annars blir det fel. Om du ska göra en stilmallskod som ska användas flera gånger, då använder du . och class, inte # och id. Till exempel:
#content = finns bara en gång
.navheader = finns flera gånger (arkiv, länkar, kategorier etc).
Med det menar jag att till exempel ditt stycke wrapperefter2, det ska alltså vara class och . inte # och id.

Sedan känns det som att det är väldigt mycket div och /div i dina inlägg. Först är det "div class="entrybody2""sedan div hejhejehej /div osv.

Du har också lagt ett script efter separator, alla script ska läggas innan /head.

Det jag brukar göra när sådant händer för mig är att trixa med alla /div. I detta läge tror jag att det är för få /div i ditt senaste inlägg. Skriver du inläggen som vanligt eller i html-läge?


Svar: Hej, tack så himla mycket! Jag måste varit riktigt slarvig, mallen är dock gammal men nu ser allt typ bra ut, utom det första inlägget (längst ner), förmodligen ett /div någonstans... Aja jag är ju inte något designproffs så :) Och jag skriver i vanligt läge :)
- David Andreasson

2012-08-05 | 18:37:51
Hemsida: http://sannasrum.blogg.se/

sannas rum

Ah okej... jag skulle säga att det är ett /div som strular till det för dig. Så trixa lite med det så lär det fixa sig (:

Svar: Tack, ska prova lite nu ;)
- David Andreasson

2012-08-05 | 19:53:47
Hemsida: http://sannasrum.blogg.se/




« Ditt namn här

« E-postadress: (ej synlig för andra)

« Hemsida / blogg

 Kommentar:


» Tillbaka till startsidan?

Trackback